donderdag 2 februari 2012

Amerikaanse Zilvermeeuw

Vandaag ben ik naar Den Oever gereden omdat daar in de haven al een week ongeveer een zeer zeldzame Amerikaanse Zilvermeeuw verbleef. Daar aangekomen kon ik hem in eerste instantie niet vinden. Wel zag ik bijna direct de Grote Burgemeester die daar ook al een poosje verbleef op het ijs zitten. Op dat moment werd er aan de kant voer op het ijs gestrooid. En toen in één keer een stuk of dertig meeuwen er bovenop. Tot m'n geluk zie ik ook de Amerikaanse Zilvermeeuw er tussen zitten. Het was nog een vrij jong exemplaar een vierde kalenderjaar. Doordat er gevoerd was zat hij bijna vlak voor m'n neus. Dat heeft een aantal hele mooie foto's opgeleverd. Mijn dag kon niet meer stuk. Twee zeldzaamheden op dezelfde plek, hoe groot is de kans daarop?. Helemaal super!

Amerikaanse Zilvermeeuw - Larus smithsonianus 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten