dinsdag 25 september 2012

Grauwe Franjepoot

Vanmiddag ben ik in Lisse bij een ondergelopen bollenveld geweest. Er verbleef hier namelijk sinds gisteren een zeldzame Grauwe Franjepoot. Ik was er gisteren ook al geweest, maar heb hem niet kunnen vinden. Vanmorgen zag ik dat hij er weer werd gezien. Ik ben er dus weer heen gegaan. Bij aankomst zag ik al een viertal vogelaars aan de andere kant van het bollenveld naar het water turen. Ik dus meteen ook die kant op gelopen. Daar angekomen zag ik de vogel een meter vijftien van ons vandaan langs de kant  heen en weer foerangeren. Hij draaide zich toen opeens om en zwom van ons vandaan tot hij bijna uit beeld verdween. Een aantal vogelaars hielden het toen voor gezien. Op dat moment zie ik hem vanuit m'n ooghoek terug onze kant op vliegen en landde voor ons in het water. Daar bleef hij tot vlak voor onze neus druk foerangeren. Wat een gaaf actief vogeltje is dat zeg. Echt geweldig om gezien te hebben!

Grauwe Franjepoot - Phalaropus lobatus 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten