donderdag 25 oktober 2012

Huiskraai ssp zugmayeri

Vandaag ben ik in Hoek van Holland geweest voor de zeer zeldzame Huiskraai ssp zugmayeri die daar de afgelopen tijd zo nu en dan werd gezien. Dit is een ander veel zelzamer type Huiskraai met een bijna wit achterhoofd en hals. Toen ik het parkeerterrein op reed zag ik hem al direct tussen twee auto's op een parkeervlak zitten. Ik meteen het eerste de beste parkeervak in wat ik zag. Op het moment dat ik m'n auto uit stap zie ik hem voorbij vliegen. Hij landde een 100 meter verderop bij een plas, dronk wat en vloog direct mijn kant weer op om weer op het zelfde parkeervlak te gaan zitten. Ik kon hem tot op een paar meter naderen. Hoe mooi wil je het hebben.

Huiskraai ssp zugmayeri - Corvus splendens zugmayeri




4 opmerkingen:

  1. Ook gevonden dus! CDNA heeft via waarneming nog niets laten weten of het nu wel degelijk het echte exemplaar van de SSP Zugmayeri is! Zowel, dan hebben we een mooie waarneming!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt heb hem ook gevonden. Wat kan het anders zijn. Ik wist trouwens niet dat je ook ondersoorten in kan dienen bij het CDNA. In iedergeval een leuk soort!

      Verwijderen
  2. en zijn dit de vogels die niemand kwaad doen maar die wel binnenkort afgeschoten gaan worden omdat de gemeente vindt "dat ze hier niet horen" http://petities.nl/petitie/red-de-huiskraai

    Zijn je foto"s van de huiskraai vrij voor gebruik? we willen er graag aandacht aan geven. Vriendelijke groet Isis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Isis,

      Sorry voor het late antwoord. Ik zag je bericht helaas nu pas. Ja dat zijn dezelfde kraaien ja. En dit is waarschijnlijk nog een zeldzamere waar er maar één van rond vliegt. Ik wist zelf niet dat ze van plan zijn om ze af te schieten. Tuurlijk mag je me foto's gebruiken zeker als het helpt om het afschieten te voorkomen.

      Verwijderen