maandag 2 mei 2016

Sprinkhaanzanger

Vanmorgen ben ik er weer vroeg op uit getrokken samen met twee bevriende mede vogelaars. Het plan was om in het prachtige natuurgebied de Kunstenaarsduinen en rond het Kennemermeer bij IJmuiden op zoek te gaan naar zangvogels. Na een kwartiertje het gebied ingewandeld te hebben trekt een bruin gestreepte vogel in een Duindoorn onze aandacht. Ik zeg dat lijkt wel een Sprinkhaanzanger. Op dat moment begint hij ook te zingen wat klinkt als een hard heel snel geratel. Toen wist ik het ook zeker. Dat was onmiskenbaar een Sprinkhaanzanger. Mijn allereerste! Verschillende keren ben ik er al op uit geweest om er eentje te spotten. En iedere keer weer zonder resultaat. En nu lopen we er zo tegenaan. Dat zal je altijd zien. Wat een geweldig mooi begin van de dag. Onze dag kon hoe dan ook nu al niet meer stuk.


Sprinkhaanzanger - Locustella naevia





Geen opmerkingen:

Een reactie posten