zaterdag 16 april 2011

Iberische Tjiftjaf

Gisteren 15-4-2011 ben ik naar De Kwakel gegaan voor een heel bijzonder zangvogeltje. Het ging om de zeer zeldzame Iberische Tjiftjaf. Dit vogeltje werd daar al een dag of twee daar gezien maar vooral ook gehoord. Toen ik aankwam hoorde ik hem meteen. Ik vroeg aan een andere vogelaar die daar al was of dat hem was. En hij bevestigde dat. Een andere vogelaar wees hem voor me aan. Hij zat boven in het topje van een grote Es. Hij vloog later nog even naar de Kastanje ernaast waardoor ik een hele mooi foto heb kunnen maken. En vloog daarna meteen terug naar de Es. Ik heb daarna nog even zitten luisteren naar z'n gezang. Hij heeft een heel andere zang als de normale Tjiftjaf. Heel bijzonder en gaaf om te horen en te zien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten