zaterdag 30 april 2011

Woestijnplevier

Vanmorgen heb ik eerst de lokale Koninginnedag vrijmarkt in het dorp bezocht Daarna  besloot ik om de drukte te ontvluchten. Ik ben toen naar de Liendense Waard in het Gelderse Batenburg gegaan. Hier werd namelijk al sinds een dag of twee een zeer zeldzame Woestijnplevier gezien. Toen ik daar aankwam stond het straatje al vol met auto's. Ik kon nog net een gaatje voor mezelf vinden. Na een wandelingetje van een 100 meter zag ik al wat vogelaars staan. Een paar in het open en een aantal achter een kijkscherm. Een van de vogelaars buiten het scherm was zo vriendelijk om me de vogel aan te wijzen. Ik besloot daarop om ook maar achter het kijkscherm te gaan zitten omdat ik daardoor toch iets dichterbij kon komen. De vogel zat ondanks dat helaas nog steeds behoorlijk ver weg. Ik heb toch nog wel een paar aardige plaatjes als bewijs kunnen maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten