zondag 12 april 2015

Ringsnaveleend

Daarna bij ik nog even Noord-Holland overgestoken richting IJsselmeer. Er zat daar ook sinds gisteren ter hoogte van Medemblik pal langs de A7 een zeer zeldzame Ringsnaveleend. Op de plek aangekomen zag ik een groepje Kuifeenden midden op het plasje zwemmen. Even goed kijken en ja hoor hij zit er tussen! Weer een makkie. Ik snel een paar foto's gemaakt op helaas een grote afstand. Toen dacht ik laat ik maar naar de andere kant gaan. Daar heb ik nog beter zicht. Ik had de motor nog niet gestart en de hele groep vloog op en verdween uit beeld. Ik heb nog een halfuurtje in de omgeving tevergeefs gezocht. Uiteindelijk is hij de rest van de dag helemaal niet meer gemeld. Daarbij komt ook nog eens dat twee zeer zeldzaamheden op één dag toch wel heel uniek is voor me. dat heb ik niet elke dag. Soms moet je wel eens geluk hebben. De foto is helaas niet heel best, maar functioneert wel prima als bewijsplaatje.

Ringsnaveleend - Aythya collaris


Geen opmerkingen:

Een reactie posten