zondag 28 februari 2016

Zilvermeeuw

Vandaag was het idee om met een goede vriend van me een dagje te gaan vogelen op Texel. Dit doe ik zeker altijd één keer per jaar. Texel is een echt vogelparadijs en daarom altijd zeer in trek bij vogelend Nederland. Zogezegd zijn we vanmorgen vertrokken richting Texel en zaten we rond 11:00 op de boot. Daar hadden we al meteen de vele Zilvermeeuwen die mee vlogen met de boot in de hoop iets te eten te krijgen. Eem man naast me was inderdaad ook brood aan het voeren door het in de lucht te gooien wat de Meeuwen daarna zo uit de lucht visten. Tot er een stukje brood op de boot achter de railing viel. Eén Zilvermeeuw landde daarop ook achter de railing om dat stukje brood op te eten. Maar wist toen van schrik niet meer hoe hij daar achter vandaan moest komen. Hij probeerde er alleen door te komen wat niet lukte. Hij was denk ik even vergeten dat hij er zo overheen kon vliegen. Ik dacht laat ik hem maar even helpen. Dus ik pakte hem beet wat hij niet heel erg kon waarderen en heb hem voorzichtig over de railing gezet en weg was hij. Hij blij en ik blij. Heb ik mijn goede daad voor vandaag ook weer gedaan.

Zilvermeeuw - Larus argentatus



Geen opmerkingen:

Een reactie posten