woensdag 24 februari 2016

Parelduiker

Vanmiddag ben ik bij de Toolenburgerplas in Hoofddorp geweest om de Parelduiker te spotten die daar al een tijdje verblijft. Die plas ligt nog geen kilometer van mijn huis vandaan. Een thuiswedstrijd dus. Het plan van aanpak was de plas op mijn gemakje rondwandelen en dan zou ik hem hopelijk vanzelf wel tegenkomen. Dat zou in dit geval niet zo moeilijk moeten zijn. Na een lekker wandelingetje van een half uur was ik de plas alweer voor driekwart rond, maar nog niks gezien. Toen begon ik hem toch wel een beetje te knijpen. Zal ik hem dan toch ergens gemist hebben? En precies op dat moment kwam hij stom toevallig bijna voor mijn neus langs het strandje boven water. Hoe mooi wil ik het hebben. Wederom missie geslaagd!

Parelduiker - Gavia arctica 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten