zaterdag 23 januari 2016

Zwarte Zee-eend

Vandaag ben ik weer met een goede vriend op pad geweest. We hebben een dagje Zeeland en en klein stukje Zuid-Holland gedaan. Op het programma stond de IJseend bij de Brouwersdam en als hoofddoel de zeer zeldzame Witkopgors nabij Wilheminadorp. Maar als eerste was de Brouwersdam aan de beurt. Na een ritje van een 1 uur en 20 minuten kwamen we bij de dam aan. Als eerste kom je het haventje tegen aan het begin van de dam. Daar zitten meestal ook altijd wel wat leuke dingen. Ik zag daar al meteen een man een vrij grote pikzwarte vogel fotograferen. Das leuk een Zwarte Zee-eend. Die had ik nog niet eerder van zo dichtbij gezien. Op het moment dat ik hem wil fotograferen vliegt hij op. Ik kon nog net één mooie foto in de vlucht maken. Dat was alvast een heel goed begin van de dag.

Zwarte Zee-eend - Melanitta nigra 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten