maandag 21 maart 2011

Fazant

Gistermorgen ben ik rond 9:00 vertrokken richting de Vogelplas Starrevaart in Leidschendam. Een halfuurtje later was ik ter plaatse. M'n bedoeling was om eerst in de vogelkijkhut te gaan kijken en daarna de plas rond te wandelen met de hoop iets leuks te spotten. Ik kwam al meteen een heel legertje vogelspotters tegen die alweer op de terugweg waren. Iets verder op het paadje naar de vogelkijkhut zag ik een vogelaar uitgebreid in het gras turen met camera. Ik kon niet meteen ontdekken wat hij zag. Ik wachtte even netjes om de vogel niet weg te jagen. En toen zag ik hem een hele fraaie mannetjes Fazant die vlak voor de man in het gras zat. Op dat moment wenkte de vogelaar me voorzichtig te komen. Ik liep met een boog rustig naar de man toe. De fazant bleef rustig zitten waardoor we een paar zeer mooie foto's hebben kunnen maken. Met dank aan de onbekende vogelaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten