maandag 7 maart 2011

Kuifleeuwerik

Gisteren ben ik vroeg opgestaan om richting Venlo te vertrekken voor de zeldzame Kuifleeuwerik. Er aten er al een hele tijd 2 op en rond een groot parkeerterrein met tankstation. Daar aangekomen waren er al een stuk of vijf vogelaars aanwezig die ze ook graag wilde zien. Na een halfuur zoeken had ik nog altijd geen resultaat. Op dat moment melde een van m'n mede vogelaar dat ze hem had horen zingen. Hij zat volgens hun op het dak van het tankstation waardoor ze helaas niet zichtbaar waren. Ik ben dus maar eerst even wat gaan eten in het op het terrein aanwezige fast food restaurant. De andere vogelaars gingen in hun auto wachten. Een halfuur later was ik klaar met eten en pak m'n camera weer uit de auto. Ik zie de andere vogelaars nog net wegrijden. Ik loop richting het tankstation en kijk naar het dak, en ik zie direct een Kuifleeuwerik op de rand zitten. Ik kan nog net een paar foto's schieten voor hij weer het dak op vliegt en verdwijnt. De aanhouder wint!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten