zaterdag 10 september 2011

Draaihals

Thuis aangekomen zag ik dat er 1,5 uur eerder een zeldzame Draaihals was gemeld. Dit is ons kleinste soort specht. Hij was gezien in het Schinkelbos. Dit is een natuurgebiedje vlakbij mijn huis tussen Aalsmeer en Amstelveen in. Dus ben ik maar meteen weer in de auto gesprongen op de hoop dat hij er nog zou zijn. Een kwatier later was ik er. Na een half uurtje gelopen te hebben kwam ik op de plek waar hij zou moeten zitten. Helaas zag ik daar een klein slootje over het hoofd die tussen het gras bleek te zitten. Dit leverde me twee natte voeten op. Daardoor moest ik soppend verder. Op dat moment zag ik hem opeens. Hij zat er dus nog!! Hij ging op een meter of 20 voor me in een struik zittten. Ik maakte een paar foto's en weg was hij weer. Ik heb hem daarna niet meer terug gevonden. Door de redelijk grote afstand zijn de foto's helaas niet heel scherp geworden, maar hij staat er in iedergeval op.


Draaihals - Jynx torquilla 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten