zaterdag 10 september 2011

Grauwe Franjepoot

Na een aantal maanden weinig of niet gevogeld te hebben ben ik vadaag weer eens op pad gegaan. Ik ben naar Noordwijkerhout geweest omdat daar nu al twee dagen op een ondergelopen bollenveld een zeldzame Grauwe Franjepoot werd gezien. Daar aangekomen vertelde een aanwezige vogelaar dat er net een Visarend was overgevlogen en dat daardoor alle aanwezige vogels in paniek waren opgevlogen. Ik begon al meteen het ergste te vrezen dat ik misschien voor niks was gekomen. Een aantal minuten later zag ik hem aan de anderekant weer in het water landden. Was ik toch niet voor niks gekomen. Daar bleef hij ongeveer 20 minuten rond zwemmen. Toen begon hij opeens mijn kant op te zwemmen. Hij kwam tot op zo'n 10 meter afstand, waardoor ik een paar hele aardige foto's heb kunnen maken.


Grauwe Franjepoot - Phalaropus lobatus 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten