vrijdag 16 september 2011

Klein Waterhoen

Vandaag ben na m'n werk afgreisd naar de Lepelaarplassen bij Almere voor een hele bijzondere vogel. Er werd daar afgelopen zondag bij kijkscherm De Kiekendief een zeer zeldzame Klein Waterhoen gezien. Ik ben er toen ook heen geweest, maar was net te laat om hem te zien. Daarna was hij er opeens de hele week niet meer. Tot gisteren eind van de dag toen werd hij opeens weer gezien. En ook vandaag werd hij de hele dag door nog gezien. Dus heb ik aan het eind van de dag zo snel als ik kon m'n vouwfiets in de auto gegooid en gaan rijden. Hopelijk kwam ik nu niet te laat. Daar aangekomen heb ik m'n auto snel aan de kant gegooid en ben gaan fietsen. Naar een kwartiertje fietsen kwam ik bij De Kiekendief aan. Er stonden al een handjevol andere vogelaars binnen. Binnengekomen werd hij me meteen al aangwezen. Hij liep gewoon al een meter of 20 van ons af aan de waterkant rond. Helemaal geweldig!! Ik heb hem nog een uur lang kunnen bekijken en gefotografeerd. Hij bleef constant langs de waterlijn lopen. Zo nu en dan  verdween hij even in het riet, maar kwam iedere keer bijna meteen weer tevoorschijn. Daarna heb ik m'n plek met plezier afgestaan aan een andere vogelaar die net binnenkwam. Ik ben daarna zeer voldaan naar huis terug gegaan.


Klein Waterhoen - Porzana parva 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten