vrijdag 4 mei 2012

Hop

Vandaag 'was ik vroeg klaar op m'n werk en dus besloot ik om naar het Abtswoudse Bos bij Delft te rijden omdat hier sinds deze week een zeldzame Hop werd gezien. Ik heb één keer eerder een Hop gezien in Egypte maar in Nederland nog nooit. Daar aangekomen begon ik m'n zoektocht. Na ongeveer 10 minuten gelopen te hebben zag ik in de verte een groot aantal fietsen bijelkaar staan. Ik dacht daar moet ik zijn. Ik er snel heen en inderdaad daar stonden een aantal vogelaars. Alleen vertelde ze me dat hij net weg gevlogen was. Verdorie dat heb ik weer dacht ik in mezelf. Na een poosje met de vogelaars gebabbeld te hebben zag ik hem opeens weer op het pad zitten, dus ik riep meteen: Daar zit hij weer! In één keer alle neuzen meteen dezelfde kant op. Hij liet ons toen tot op zo'n 10 meter naderen. Dat heeft toch nog een paar hele mooie plaatjes opgeleverd.


Hop - Upupa epops 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten