woensdag 23 mei 2012

Krekelzanger

Vanmiddag ben ik naar de Kandelaar geweest. Dat is een natuurgebiedje wat onder de rook van Rotterdam ligt. Er werd daar namelijk sinds gisteren een zeer zeldzame Krekelzanger. Bij aankomst op het parkeerterreintje kwam ik de eerste vogelaar al tegen. Ik ben samen met hem op pad gegaan richting de vogel. Na een ongeveer een 100 meter gelopen te hebben zagen we een groepje vogelaars half in het gras staan. De vogel was al ruim een uur niet meer gehoord of gezien. Dat word wachten dan maar. Ongeveer drie kwatier later nog niks gezien of gehoord te hebben besloot ik samen met een andere vogelaar een andere plek de gaan checken waar hij een dag eerder veelvuldig gezien was. Daar aangekomen was hij ook helaas niet te vinden. Op dat moment komt een vogelaar ons melden dat hij eindelijk gehoord is op de andere plek. Wij weer zo snel we konden terug naar die andere plek. Daar weer aangekomen bleek hij weer stil te zijn. We wisten nu wel dat ie er in iedergeval nog zat. Na weer een halfuur wachten begon hij opeens weer te fluiten. En ja nu zagen we hem ook. Wel heel moeilijk. Hij zat diep in een struik waar hij net te zien was. Ik heb snel wat foto's met moeite kunnen nemen. Is het toch nog gelukt. Wachten loont zal ik maar zeggen. Uiteindelijk hebben we alles bijelkaar zo'n 1,5 uur moeten wachten. Het was het wachten toch echt wel meer dan waard.


Krekelzanger - Locustella fluviatilis 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten