vrijdag 31 mei 2013

Kleine Klapekster

Vanmorgen zag ik dat er bij Voorhout een zeer zeldzame Kleine Klapekster gezien werd. Het kwam dan ook heel mooi uit dat ik op vrijdag altijd om 14:15 klaar ben met werken. Na het werk ben ik snel naar huis gereden om m'n fotocamera op te halen en meteen richting Voorhout gereden. Ter plaatse bleek de vogel op het terrein van een vaste plantenkweker te vertoeven. De kweker bleek zo vriendelijk geweest te zijn om de vele vogelaars toe te laten op z'n terrein. Hierdoor kon ook ik tot op een meter of twintig afstand van de vogel komen. Hij liet zich steeds heel fraai liet zien door op het hek of op een paaltje te gaan zitten. Af en toe dook hij ervan af naar de grond om even later weer op het zelfde plekje terug te gaan zitten. Er leuk om te zien. Ik kan wel zeggen dat dit één van de mooiste vogels was die ik tot dusver heb mogen zien.

Kleine Klapekster - Lanius minor 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten