woensdag 29 mei 2013

Terekruiter

Vanmiddag ben ik weer even terug gegaan naar het Landje van Gruiters. Om de nog steeds aanwezige Terekruiter weer te bekijken, en hopelijk wat betere plaatjes te kunnen schieten. Bij aankomst werd ik al meteen op de vogel gewezen door een vriendelijke vogelaar. Hij zat op dat moment helaas weer behoorlijk ver. Ik heb hem een halfuurtje vol interesse beken. Toen op een gegeven moment een Kluut hem lastig ging vallen. Hij vloog open en landde een heel stuk dichterbij precies voor mijn neus. Hij zat nu op zo'n 15 meter afstand. Nu kon ik veel betere foto's maken. Hij hield het daar nog geen vijf minuten uit en vloog weer terug naar waar hij even daarvoor werd verjaagd door die Kluut. Het zijn nog steeds geen top foto's maar ik ben er tevreden mee. Van zo dichtbij krijg je ze praktisch nooit te zien. Als er al één in Nederland zit dan zit hij meest aan de kust in Zeeland of Groningen heel ver van de kant op het slik.

Terekruiter - Xenus cinereus 

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten