maandag 27 mei 2013

Terekruiter

Vanmiddag op m'n werk zag ik dat er dicht in de buurt in Spaarndam op het Landje van Gruiters een zeer zeldzame Terekruiter werd gezien. Op dat moment moest ik nog twee uur werken. Wat hebben die twee uur lang geduurd zeg. Toen de werkdag er eindelijk op zat ben ik snel naar huis gereden. Thuis heb ik nog snel even wat gedronken, m'n camera gepakt en de auto in gesprongen. Na een ritje van een minuut of 20 was ik er dan eindelijk. Ik zag aan de andere kant van het aanwezige meertje een groepje vogelaars zitten in de graskant. Ik die kant op en ja daar liep hij in het water heel druk foeragerend. Hij zat helaas wel op een redelijk grote afstand, ondanks dat heb ik toch nog een paar aardige bewijsplaatjes kunnen schieten.

Terekruiter - Xenus cinereus 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten