zaterdag 14 mei 2011

Grote Grijze Snip

Gisteren ben ik aan het eind van de middag naar de Zuidpolder van Delfgauw geweest. Dit omdat hier de afgelopen twee dagen een zeer zeldzame dwaalgast uit Noord-Amerika gezien werd, namelijk de Grote Grijze Snip. Ik kon het natuurgebiedje in eerste instantie niet vinden. Opeens zag ik rechts van me een zandweg. Dit leek van de weg af net een oprit van een privé terrein. Dit bleek de inrit naar het beoogde gebied te zijn. Daar aangekomen zag ik nog geen enkele andere vogelaar. Dat werd zoeken dus. Na een korte zoektocht kreeg ik hem in het vizier. Hij zat achteraf in een soort inham. Ik snel een plek om te parkeren gezocht en pak m'n camera. Sta ik net goed en wel klaar om de eerste plaatjes te maken komen de eerste andere vogelaars aanrijden. Ik dacht laat ik m'n statief maar even gaan halen voor ik geen ruimte meer heb. Daarna stond ik binnen tien minuten tussen een stuk of zes mede vogelaars. Al snel stonden we gezellig wat met elkaar te babbelen en ondertussen de vogel in de gaten te houden. Zo nu en dan verdween hij achter een dijkje, maar daar ook steeds snel weer achter vandaan kwam. Hij zat helaas wel op een vrij grote afstand voor echt mooie foto's. Het licht daarentegen was wel perfect. Uiteindelijk heb ik toch nog een paar redelijke bewijs plaatjes kunnen maken.


Grote Grijze Snip - Limnodromus scolopaceus 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten