dinsdag 17 mei 2011

Kraanvogel

Vandaag ben ik naar de Polder Gerverscop nabij Harmelen geweest omdat er de afgelopen twee dagen een zeldzame Kraanvogel werd gezien. Ik ben de afgelopen tijd al meerdere keren op pad geweest voor een Kraanvogel maar iedere keer was de vogel weer gevlogen als ik er kwam. Dat leek dit keer weer te gebeuren. Op het moment dat ik net aan het lopen was kwam ik een vogelaar tegen die zei dat hij hem nog gezien had een eindje verderop. Ik was dus zeer hoopvol gestemd. Maar op de aangewezen plek aangekomen was de vogel nergens meer te bekennen. Ik ben nog een heel eind verder doorgelopen, maar zonder resultaat. Na een ruim een uur besloot ik maar weer zonder resultaat naar huis te gaan. Toen ik bijna weer bij de auto was zag ik hem tot m'n geluk opeens in het land staan. Het kan dus bijna niet anders dat ik hem op de heenweg straal voorbij gelopen ben. Eindelijk had ik hem dan toch nog in beeld. Hij stond helaas wel op een grote afstand. Ondanks dat heb ik nog een paar redelijke plaatjes als bewijs kunnen schieten.


Kraanvogel - Grus grus 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten