woensdag 11 mei 2011

Roodkeelpieper

Vandaag ben ik weer bij de Groene Jonker geweest. Dit keer was het met een doel. Gisteren werd er namelijk een zeldzame Roodkeelpieper gezien, maar vandaag al de hele dag niet meer. Ondanks dat ben ik er toch maar heen gegaan. Je weet maar nooit. Maar na twee uur tevergeefs zoeken had ik de moed opgegeven en wilde weer naar huis gaan. Ik dacht dat word helemaal niks, die zit er echt niet meer. Op dat moment zie ik achter me een vogelaar mijn kant op rennen. Hij zei dat een vogelaar een stukje verderop die ik al even zag staan hem gevonden had. Hij had zojuist een melding op z'n telefoon van hem gekregen. Ik er dus meteen als een hazewindhond achteraan. De trotse vinder wees me hem aan via z'n scope waar ik hem even door mocht bekijken. Hij vloog al snel op en landde een klein stukje verderop waardoor hij voor de foto nog iets mooier kwam te zitten, maar hij zat nog steeds behoorlijk ver. Ik heb snel nog een paar aardige foto's kunnen maken. Daarna verdween hij opeens heel snel achter een rietkraag. Ik heb nog een minuut of 20 met de andere vogelaars gewacht, maar hij liet zich niet meer zien. In totaal is hij misschien maar 5 minuten te zien geweest. Ik heb dus behoorlijk geluk gehad. Daarna ben ik met een zeer voldaan gevoel terug naar huis gegaan.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten