zaterdag 11 oktober 2014

Bladkoning

Toen ik gisteren middag thuis kwam van m'n werk zag ik dat er in de wijk Kerk en Zanen in Alphen aan den Rijn een zeldzame Bladkoning was gezien. Ik dacht laat ik maar eens gaan kijken of hij er nog zit. Zo dicht in de buurt word er niet vaak één gezien. Bij aankomst zag ik een een vogelaar aandachtig staan turen door zijn camera. Hij had hem in beeld diep weg achterin de bossage in een Wilg. Het was een zeer bewegelijk vogeltje wat zich heel leuk liet zien maar geen moment stil bleef zitten. Dit maakte het bijzonder moeilijk om een foto te maken. Als hij goed in beeld zat was hij alweer ergens anders. Uiteindelijk is het me gelukt om één foto te maken waar hij redelijk op stond.

Bladkoning - Phylloscopus inornatus




Geen opmerkingen:

Een reactie posten