zaterdag 25 oktober 2014

Kuifaalscholver

Vanmiddag ben ik weer eens sinds tijden weer eens op de zuidpier van IJmuiden geweest. Nadat ik de hele pier afgestruind had en helaas weinig of geen vogels gezien te hebben besloot ik om via de haven terug te lopen. Bijna aan het eind van de pier vlak voor de haven is nog een klein piertje dat aan de grote pier vast zit. Daar viel mijn oog op een wat kleinere slanke Aalscholver. Het was één van de zeldzame Kuifaalscholvers die hier al een tijd zitten. Ik ben heel rustig op het uiterste puntje van dat piertje gaan zitten. Na een tijdje kwam hij zo naar me toe zwemmen en ging vlak voor m'n neus naar vis jagen. Na een minuut of tien vloog hij opeens op en verdween richting de noordpier. Dat was weer een hele leuke ervaring.

Kuifaalscholver - Phalacrocorax aristotelis




Geen opmerkingen:

Een reactie posten