dinsdag 7 oktober 2014

Roze Pelikaan

Zondag een week geleden ben ik op bezoek bij mijn ouders geweest. In de middag besloten m'n pa en ik om een ritje naar Hengelo te gaan maken. Er werd en word daar nog steeds een zeer zeldzame Roze Pelikaan gezien. Deze verblijft daar in het Retentiegebied Woolde. Dit is voor zover ik weet de eerste echt wilde in ons land. Ter plekken aangekomen begonnen we vol goede moed aan onze wandeling het gebied in. Na een wandeling van een halfuurtje zonder enig resultaat beginnen we te vermoeden dat we niet op de goede plek zitten. Ik zeg we moeten nog een stuk verder rijden, het klopt niet hier. Zo gezegd zo gedaan. Een kilometer verder zagen we al een stuk of wat auto's in de berm staan. Ik zeg volgens mij zitten we nu warm. Dus dan maar het aanwezige pad in lopen. Aan het einde van het pad zagen we al een aantal vogelaars staan. En ja daar zwom hij rustig heen en weer zo nu een dan een visje vangend. Hij zat helaas op een aardig grote afstand. Ondanks dat heb ik toch een paar aardige bewijsplaatjes kunnen schieten.

Roze Pelikaan - Pelecanus onocrotalus



Geen opmerkingen:

Een reactie posten