zaterdag 12 maart 2016

Bosuil

Vanmiddag ben ik samen met mijn ouders naar het Lockhorsterbos bij Leusden geweest. Er werden hier steeds een aantal Bosuilen gezien. En die wilde wij ook gaan bekijken. De uilen zaten steeds in een holte in een dikke Beukenboom. Op de plek aangekomen bleken er minstens vijftig dikke Beukenbomen te staan. Wat wil je ook in een bos. Zoek dan maar is de juiste boom. Na 5 minuten zoeken kwam er een meneer aangelopen die meteen vroeg of wij de uilen zochten. Ik zei ja, maar dat ik niet wist in welke boom ze zouden moeten zitten. Nou zegt hij dat is die boom, wijzend naar een boom een meter of tien verderop, en hij zit er ook in. De man liep naar de desbetreffende boom en wees ons de uil aan die een meter of vijf hoog in een holte van de boom zat. Als die meneer niet aan was komen lopen hadden we denk ik heel lang gezocht en hem misschien niet eens gevonden. Heb daarom dan ook mede dankzij die meneer deze mooie foto's kunnen maken.

Bosuil - Strix aluco







Geen opmerkingen:

Een reactie posten