zondag 20 maart 2016

Roodhalsfuut

Vandaag tegen het eind van de morgen ben ik even naar het natuurgebiedje De Vijfhoek in Diemen gereden om een Roodhalsfuut op de foto te zetten. Deze Fuutjes vind je meestal aan kust en daar moet je ook een beetje geluk hebben om er een tegen te komen. In het binnenland kom je ze eigenlijk alleen in de kustprovincies tegen. Zo ook deze. Op de plek aangekomen zag ik alleen een groot aantal Kuifeenden en daar kwam ik niet voor. Nadat ik iets verder gelopen was zag ik hem opeens uit de begroeiing langs de kant zwemmen. Hij was nog half in winterkleed dus nog wat aan de bleke kant. Zomers hebben ze echt een vel rode hals. Wie weet blijft hij nog een tijdje zitten tot hij zijn zomerkleed heeft. Dan kom ik hem zeker nog een keer bekijken. Desondanks was het ook nu zeker de moeite weer waard.

Roodhalsfuut - Podiceps grisegena 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten