zondag 27 maart 2016

Roek

Dit paasweekend ben ik weer bij mijn ouders op bezoek. Zij wonen in het mooie Gelderland op de Veluwe. Nou wil het ook zo zijn dat de Roek in hun omgeving ook best veel voorkomt. Bij mij in het westen heb ik ze nog nooit gezien. Vandaar dat ik het plan had om vandaag te proberen of ik een Roek op de foto kon krijgen. Gisteren op de heenweg dacht ik een kolonie Roeken gezien te hebben bij het Total tankstation bij Hoevelaken. En dat werd dan ook mijn bestemming voor vandaag. Na een ritje van een minuut of twintig was ik dan op het parkeerterrein van het tankstation en zag ik al meteen meerdere vogels rondstruinen. Er liep ook een juveniel (jonge vogel) van vorig jaar rond die er nog behoorlijk anders uit zag met nog een bevederde snavel. Ze waren best een beetje schuw, maar lieten zicht toch vrij gemakkelijk fotograferen met weer een aardige fotoserie tot gevolg.

Roek - Corvus frugilegus



En dit is de juveniele vogel waarbij je goed kunt zien dat vooral de kop er nog heel anders uit ziet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten