woensdag 6 april 2016

Beflijster

Vanmorgen ben ik naar de Tafelbergheide bij Blaricum geweest. Ik wilde daar voor het eerst de Beflijster gaan zien. Er werden daar sinds eergisteren een aantal Beflijsters gezien, dus ik vanmorgen vol goede hoop die kant opgereden. Vanaf het parkeerterrein was het nog een paar honderd meter lopen over de heide om op de plek te komen waar ze een dag eerder voor het laatst gezien waren. Na een kwartiertje lopen ongeveer was ik zo ongeveer op die plek. Al meteen zag ik een tweetal donkere vogels in een boom zitten. Ik was nog niet zeker van mijn zaak. Het konden net zo goed Merels zijn. Ik kon ze op dat moment alleen nog op de rug kijken van een behoorlijke afstand. Even later draaide ze zich om en toen kon ik die onmiskenbare witte borst heel goed zien. Het waren inderdaad twee mannelijke Beflijsters. En niet veel later zag ik ook nog een paar vrouwtjes op de grond zitten die net als de vrouwtjes van Merels bruin zijn maar dan ook met een witte borst. Ze waren wel erg schuw. Bij het minste of geringste vlogen ze op om even verder weer te landen. Ik kon hierdoor dan ook niet heel dichtbij komen, maar ondanks dat heb ik nog een paar aardige plaatje kunnen schieten.

Beflijster - Turdus torquatus



Geen opmerkingen:

Een reactie posten