vrijdag 8 april 2016

Koereiger

Vanmiddag ben ik naar de Nieuwer Ter Aar nabij Mijdrecht geweest om een Koereiger te bekijken die daar al een aantal dagen rond zwerft. Toen ik daar het parkeerterrein opreed zag ik hem al meteen boven in een boom zitten aan de andere van de brede tocht langs het parkeerterrein. Langs de kant stond een vogelaar druk foto's van hem te schieten. Ik raak met hem aan de praat en hij meld me dat ik geluk heb. Hij had hem net 5 minuten teruggevonden. Hij had er daarvoor twee uur naar lopen zoeken zonder resultaat. Ik ben dan echt toevallig precies op het juiste moment aan ben komen rijden. Dit keer zat het me dan heel erg mee, maar de volgende keer kan het weer zo zijn dat ik er veel meer moeite voor moet doen. Dat maakt het vogelen voor mij ook zo leuk. Het is elke keer weer een verassing wat je aantreft.

Koereiger - Bubulcus ibis







Geen opmerkingen:

Een reactie posten